Τα πρώτα στοιχεία αναφέρουν πως το μαχητικό πετούσε σε χαμηλό ύψος στο πλαίσιο άσκησης, με τον αεροναυπηγό Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη να τονίζει στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA»: «Πετούσαν σε χαμηλό ύψος, πρακτικά στην επιφάνεια του εδαφικού ανάγλυφου – εάν πρόκειται για ξηρά – ή της θάλασσας. Ο λόγος είναι προφανής: αποφεύγεις τα εχθρικά ραντάρ. Αυτά τα αεροπλάνα διεισδύουν στην εχθρική ενδοχώρα, είναι αεροπλάνα κρούσης και θα περάσουν απαρατήρητα για να φτάσουν στον στόχο τους και να εκπληρώσουν την αποστολή τους. Όλοι οι αεροπόροι εκπαιδεύονται σαν να είναι πόλεμος, ώστε αύριο το πρωί εάν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τη δύσκολη και βαριά εκπαίδευση για να πολεμήσουν».
Ο κ. Καραϊωσηφίδης δήλωσε πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά όσον αφορά τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους, χωρίς να μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να οφείλεται σε τεχνική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος. «Τα τρία προηγούμενα περιστατικά Phantom δεν είχαν βλάβη, ήταν η δυσκολία της χαμηλής πτήσης που δίνει ελάχιστα περιθώρια στον πιλότο να αντιδράσει εάν γίνει κάτι. Για να σωθεί ένα πλήρωμα ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να χρησιμοποιήσει εκτινασσόμενο κάθισμα. Τα εκτινασσόμενα καθίσματα είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν ακόμα και με μηδενική ταχύτητα και ύψος, εκτινάσσουν τον χειριστή σε ασφαλές ύψος και τον απομακρύνουν από το αεροπλάνο για να ανοίξει το αλεξίπτωτο. Εξαρτάται, όμως, από το ύψος της πτήσης και κυρίως της στάσης του αεροπλάνου», εξήγησε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πιθανό είναι το σενάριο να μην πρόλαβαν ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του Phantom να εκτιναχθούν ή ακόμα και να ξεκίνησαν τη διαδικασία και να μην ήταν επιτυχής.